top of page

"Instaképes irodát" kér magának a Z generáció! | Dénes Gábor és Bóka Attila



A hangulat


A családi fotózás során a családtagok közötti összhangot, az életörömöt, vidámságot és szeretetet mutatjuk meg. Ezt nem szükséges különösebben ecsetelnünk. Ezzel szemben a jó üzleti portré magabiztosságot, önbizalmat áraszt, hiteles és elegáns. Azt is mondhatnánk, hogy éppen a családi fotózás ellenkezője a cél, ezért nem is tudja minden fotós mindkettőt egyforma színvonalon kivitelezni.




A személyiség


 Az üzleti portré szigorúan szabályozott, a cég elvárása szerint, pontos instrukciók alapján meghatározott, egységes megjelenésű képeket jelent. Ebben a kötött elvárás rendszerben csak egy igazán jó szemű fotós képes a céges arculaton túl a képre varázsolni a fotó alany személyiségét is. 


A családi fotózás közege gyakran a természet, vagy a természetes, otthonos hatású beltéri dekoráció. Az üzleti portré viszont puritán, műtermi körülmények között, zárt térben készül. A több oldalról érkező megvilágítás célja pedig, hogy bemutassa a karaktert, elősegítve a szimpatikus, de üzleties megjelenést. 


A fények és a formák


A vállalati fotók nemcsak a portré készítés során térnek el a családi, vagy buli fotózástól. A vállalat beltéri, employer brand építő fotói során figyelni kell az elegáns, visszafogott, kimért, üzleties stílusra. Míg a családi fotók esetében a melegebb színek, fények, és lágyabb, organikusabb formák hangsúlyozása az előnyös, addig a vállalatok arculatához illő hangulatot általában a tágabb perspektíva, a hidegebb fények, és a nagyobb, "üresebb", egységes felületek adják meg.

Az úgynevezett "potméterezés" tudatos tevékenysége során néhány szempontból felmérjük a vállalathoz illő arculati elemeket, és a fotózás előtt a branding csapattal egyeztetjük a kívánt hatást. 


És a kollégák..?


Azonban mi nem csak a fotók készítésében tudunk a vállalatra hangolódni, hanem egy teljesen egyedi ötlettel is előálltunk, amivel megleptük a különböző kultúrájú és korosztályú kollégákkal dolgozó cégeket.

 

Néhány éve sikerrel útjára indítottunk a fotós csapatépítő workshopunkat, ami nemcsak a vállalat grafikusainak jelent hasznos segítséget, hanem magának a vállalatnak a brandjéhez is hozzájárul!


Tudtad, hogy a mai Z generáció számára már az "instaképes iroda" is fontos szempont a munkahely választáskor?

Mik vannak?! De ha már ez a helyzet, akkor a dolgozók magán fotói jól építsék a vállalati brandet a közösségi médiában, nem igaz?


Ha vállalatvezetőként nem szeretnéd, hogy ezek a fotók kínosak, imázs rombolóak legyenek a cégre nézve, akkor szalonképes, minőségi fotózásra is megtanítjuk őket, miközben a fotózás oktató csapatépítő workshopunkon együttműködő közösséggé formáljuk a különböző generációkhoz és kultúrákhoz tartozó kollégákat. 


A fotós workshop


A workshop során olyan személyre szabott feladatokat adunk a résztvevőknek, ahol azok teljesítése közben a résztvevők önkéntelenül, teljesen természetesen elkezdenek beszélni magukról, saját emlékeiről, múltbéli tapasztalataikról, érzéseiről, érdeklődési köreikről, nézeteikről. Jellemzően ilyenkor a csoportból többen rácsatlakoznak vagy reflektálnak az elhangzott érzésekre, amiket ők is hasonlóan éltek meg, akár gyermekkorukban is. Ezek azok az elsődleges kohéziók, amelyek egymáshoz csatolják az addig - bár együtt dolgozó, de - szinte idegen embereket, és közösségé kezdik formálni őket. Ilyenkor szembesülünk azzal, hogy bármilyen kultúrális vagy korosztálybeli eltérések esetén is, a megélt személyes tapasztalatok miatt szinkronba kerülnek a közösség többi tagjával. 





A workshopot követően kimutathatóan, hosszú távon javul a csapat kohézió, a munkakedv, az asszertivitás, aminek eredményeképpen nő a csapatteljesítmény is.


A fotós workshopunk tehát nem kevesebb, mint employer brand és csapatépítő workshop az egyben!


Beszélgessünk erről a culTUNEration konferencián is!



Dénes Gábor és Bóka Attila

ügyvezető

Nextfoto Kft.


Comments


bottom of page